Subscribe via RSS

Shooting vs Diving & Osama vs Obama

Ramai yang sudah pulang ke Ibu Kota selepas bercuti panjang sempena cuti hari Pekerja. Aku tak pernah menyambut hari Pekerja  kerana bagi Aku ada kerja/job ada gaji..tak ada kerja/job tak ada gaji..jadi cuti bagi Aku bila tak ada tawaran berlakon,  cuti lah sampai ada tawaran berlakon.

Cuaca sungguh tidak menentu kebelakangan ini, biasanya bulan Mei hingga Ogos adalah masa yang terbaik untuk menyelam disekitar pulau-pulau pantai timur, tetapi apa yang dapat kita lihat, kalau tidak hujan disebelah pagi, maka petang akan berdentum kilat dan hujan. Tahun pertama sebagai Scuba Instructor dan sudah hampir enam bulan berlalu terasa sungguh mencabar. Mereka yang betul-betul sanggup mengambil cabaran dan minat yang mendalam ( dare to challenge  and passion ) sahaja dapat bertahan untuk meneruskan minat dalam sukan ini. 
Menceburi bidang ini secara professionalnya bukan untuk menjadi kaya atau bidang yang mendatangkan hasil lumayan..Aku bernasib baik kerana pengalaman dan bakat dalam lakonan yang menjadi punca utama rezeki dapat dipertahankan lagi walaupun terpaksa bersaing dengan ramai lagi bakat-bakat sedia ada.

Minggu ini Dunia dikejutkan dengan berita Osama Bin Laden ditembak mati di Pakistan. Ramai yang memberi reaksi menyokong kepada Obama bahawa Dunia akan lebih aman tampa Osama. Saya tertarik dengan kenyataan T.G. Nik Aziz, beliau berkata dan bertanya.."banyak kenyataan yang hanya menyokong ataupun tunduk kepada barat, Apakah Dunia akan lebih aman tampa Obama dan wujudnya Israel dan Amerika"..?

Sama-samalah kita fikirkan..



« Older Post

Leave a Reply